Little Notes 4 : Dear, Future Husbeng .

Assalamualaikum folks . 
Future  husbeng mida? Why you have to write this mushy lovey dovey entri? Hang tak sedaq ke pekse lagi bapa minggu jek ? memang la hang ni gatai .

eh .suketi la cheq nak tulih apa pun . tumbok kang tahu la .

Encik bakal suami yang saya tak tahu siapa , dimana , tengah buat apa.
Semoga hidup awak sentiasa diredhai, diberkati,dilindungi , disayangi , dirahmati .
Saya harap kita dipertemukan dalam keadaan diredhai dan diberkati :)
Rindu saya tak ?
Jaga hati awak. Jaga Iman awak .Jaga pandangan awak .
Jangan pegang bakal isteri orang lain !
Saya tak suka . saya kuat cemburu .
Saya kat sini sedang usaha nak jadi yang terbaik untuk awak.
Saya pun tengah usaha agar tak terjatuh hati dengan bakal suami orang.
Sedang usaha jaga aurat dan ikhtilat ....
Nak jadi yang terakhir untuk awak .
Saat lafaz sakinah nanti ..... saya nak awaklah yang jadi pertama dan terakhir untuk saya .
Sayang saya tak ?

Awak ..
Saya ada wish ni .

Dear, future husbeng , no matter who you are, where you from ,what you do .
I just want to love you .. I just want to miss you .
I want to be the one who you love , the one you miss ,the one you really love.
Dear ,
Saya nak .. future husbeng .. yang bukan sahaja
boleh ajak hang sesama , ajak mapley sesama , ajak karok sama-sama , tengok wayang sesama , berjimba bersama , bersuka ria gelak tawa bersama...
yang bukan sahaja ..
boleh cari nafkah zahir dan batin , pandai masak , tough , ada kereta ,ada rumah ..ada kerja..
yang bukan sahaja pandai ...
pandai berkata-kata , pandai main alat muzik , pandai tangkap gambaq , pandai repair-merepair , pandai memujuk , pandai berlawan , pandai mengambil hati , pandai menjaga ...
tapi saya nak awak ada foundation in faith yg kuat ..
supaya ayah cheq tak reject hang awal-awal ..
yang penting ... yang boleh .
jadi Imam dalam solat , jadi qari check kan bacaan Al-Qura'an , check bacaan saya bila saya nak buat hafazan ,yang boleh tolong kejut saya qiyam , teman saya qiyam sama-sama .. yang boleh tolong kejut saya sahur , puasa sunat sama-sama , buka sama-sama .... pergi majlis ilmu sama-sama , hantar saya pergi usrah .. 
Saya nak baitul muslim ... yang terbaik untuk bakal anak-anak kita :)
Sappy , but true .
Awak , kalau awak tak tahu boleh belajar ..
Macam mana pun cara hidup awak sekarang ..
I believe and trust  Him
'Perempuan baik untuk lelaki yg baik begitu juga sebaliknya'. 
so , sekarang ni saya bukan cakap awak je ...
saya tengah usaha ni ..
budak street yang berubah .
saya tengah usaha perbaiki diri .
saya tengah usaha kejar cinta Ilahi ...
tengah usaha perbaiki dan kukuhkan foundation in faith saya ...
tengah usaha menjadi rajin , belajar masak , menuntut ilmu ..
menjadi wanita yang dihormati .menjadi wanita yang berjaya . menjadi wanita yang berdikari .
Saya tengah usaha awak .
saya bukan nya baik . tengah berusaha nak menjadi baik untuk Allah SWT , keluarga , awak , agama , negara dan bangsa .
'When you become right man , the right woman will find her way to you'

Ya Allah, 

jaga dia untuk diriku .. 
bimbing dirinya ke jalan yang lurus ..
bantu dia mencari cintaMU ..
bantu dia mencari cintaku.
bantu dia memperkukuhkan imannya padaMu ..
Ya Allah , 
aku memohon padaMu ..
Tuhan yang Maha Tahu ..
bantulah diriku ..menjadi terbaik untuk dirinya .
Ampunkan dosa laluku .. 
Ya Allah , kepadaMu aku berserah . 
ku sandarkan impian dan harapan padaMu .
Sesungguhnya tiada Tuhan melainkan Engkau .
Yang mengetahui apa yang terbaik buatku.

Saya akan sayang awak sebab agama awak tahu .
Saya akan terima kekurangan awak .
Sayang awak kerana ALLAH SWT :)
Kita bermujahadah dulu yee :)
Sampai masa ....
Allah SWT akan tentukan segalanya .
May your life be blessed , dear future husbeng ,
No matter what .
 


Comments

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH