ANGGUR

Habis sekolah, ditanya tak sambung belajar ke. Lepastu tanya lagi belajar kat mana, kos apa. Habis pula belajar ditanya soal kerja. Lepastu tanya pula kerja mana, gaji berapa. Lepastu tanya pasal kahwin pula. Dah kahwin tanya anak pula.Apa lagi nak tanya nak tau tanya tanya. Ada masa kita kena lihat situasi dahulu sebelum bertanya.


Emosi ni bila menganggur. Aku baru menganggur kira-kira sebulan beberapa hari. Konvo pun belum. Saja lah nak berehat di rumah.  Banyak juga komitmen nak dipenuhi. Bukan aku tak usaha langsung. Cuma I need my own sweet time. Bukannya tak apply langsung. Da pergi pun merasa interview. Cumanya belum rezeki lagi. Siapa je tak nak kerja. Nak bayar PTPTN, nak shopping, nak bercuti, nak kahwin. Banyak lagi plan ni. But aku percaya rezeki manusia Allah SWT tentukan pasti ada. Kalau aku tak dapat satu yang ni, mungkin bukan rezeki aku dan bukan yang terbaik. Kadang-kadang yang lambat tu yang terbaik. With usaha of course. Hard work dan doaaaaaa…

Comments

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH