The Fault In Our Stars *bintangbintang*

Salam fellas. good to see you again.
After. 2 months? huh . lama haih. lama betul menangguh rasa hati untuk dikongsi. No time la gais. Seriously. Penat sebenarnya kumpul rasa hati sensorang diri ni sebenarnya. huh . tapi takde la rasa terdesak sangat nak kongsi. Dah serabut dalam kepala. bagi settle satu, satu benda dulu nak habak.

--
First thing first yang masih segar bugar dalam ingatan bagai.....ikan yang dibawa nelayan ke jeti. pergh. *sambil luah isi hati sambil isi borang nak mohon biasiswa JPA. tapi line tak nak berkerjasama pukul 2:58 AM , hempuk kang tahulah* fuh sabor. 



THE FAULT IN OUR STARS.

Power cerita ni power baru dengar tajuk dia terus jatuh chenta dan melonjak 'nak tengok! nak tengok' bagai anak kecil ajak ibu ayah nak pergi tengok Transformers. *sungguh banyak perumpaannya// nak bagi jelas sikit perasaan emosi tu biar sampai*

Hari ni(WED, 06 August) dapat juga tengok , what I want to share? What I got from 5:20PM to 7:30 PM in the theatre?
Too much. And I really want to read the novel written by John Green. Kalau nak versi bahasa melayu pun hado. tajuk "Tertulis di Bintang-Bintang" terbitan novel FIXI. Tahukan?

i. bila tengok mereka yang menghidap kanser fight untuk terus hidup. It was amazing people. Seriously. Bila tengok macam tu buat kita rasa bersyukur dan sepatutnya kita bersyukur sebab Allah SWT bagi kita nikmat sihat. Nikmat sihat sebelum sakit. The moment kita rasa kita adalah manusia yang paling malang dalam dunia bila dealing dengan hal-hal seperti crush yang tak membalas kembali cinta kita atau crush yang sudah mempunyai teman wanita yang jauh lebih bagus daripada kita sebenarnya kecil je nak banding dengan beribu atau berjuta orang dalam dunia yang fight untuk terus hidup kerana kesakitan, kebuluran, kemiskinan, tiada tempat tinggal ataupun kerana peperangan. They fight each and every single day to live, to make sure that they have a good strong reason to celebrate life and be blessed. And to all cancer fighter in this world. I salute you guys! For muslims, untuk diuji dengan kesakitan bukanlah sesuatu yang diminta, tetapi untuk diuji dengan kesakitan dan merasa rahmat dan nikmat kesakitan itu. MasyaAllah. He knows better.

ii. *try to remember all the point I draft in my brain. haih. cepat nau lupa sekarang. Come to the moment Hazel Grace Lancaster meet Augustus Water. alahai, nama pun cerita cinta kan. Sampai part romance ni mulalah. huh jiwang sikit. Okay here, I love the way Augustus look at her, penuh dengan cinta dan kasih sayang. *fulamak. The way Augustus smile. You will never know and expect lelaki macam Gus tu ada cancer and actually a cyborg . I can't imagine the moment dia didiagnos ada kanser dekat kaki dan salah satu impian cecita dan benda paling dia suka dan cinta ialah main bola keranjang. It must be tough dude. Yeah, he's cool. Siapa tak melting dengan lelaki macam ni? *mungkin aku je sebab senang sangat melting.pftt

iii. Hazel Grace Lancaster. "I'm a grenade. and at some point I'm going to blow up and I would like to minimize the casualities,okay?" Sometimes, or all the times, kita akan rasa ragu-ragu dengan keputusan kita buat terutama kalau melibatkan tentang apa yang kita rasa. Jadi Hazel Grace yang bila-bila masa akan mati yahhh, kita akan paling risau apa akan jadi dengan orang yang kita sayang, orang yang berada di sekeliling kita kalau kita pergi dulu. You know, you just don't want them to be sad, grieve and giving up. It's hurt much when you saw people you loved in pain. But, sometimes, some people really worth fighting for. And you know they will fight for themselves as much as they fight for you. You have to believe on that. Kena yakin . paling tidak Allah SWT ada jaga orang yang kita sayang. Kasih sayang Allah SWT dekat hamba lebih hebat dari kasih sayang ibu dekat anak.

iv. That moment Gus and Hazel ingat Hazel akan pergi dulu sebab Hazel yg dying, tapi tiba-tiba kanser merebak satu badan Gus. yaay, you will never know. It's a secret. Boleh jadi orang yang sakit hidup lebih lama dari orang yang sihat. sama macam orang yang muda boleh je mati dulu sebelum orang yang tua. Kan rahsia Allah SWT. Kita ada Tuhan kita percaya benda tu. Kita percaya takdir dan qada dan qadar. semua orang akan mati. sebab dunia ni persinggahan . ada lagi dunia yang kekal abadi nanti.

v. Aku pun paranoid juga macam Gus, takut dilupakan. Ada satu part atau moment dalam hidup kita rasa takde siapa sayang kita. Dan entah siapa akan ingat kita bila kita takde nanti. Actually, ada je orang sayang kita. A hero or villain. Mesti ada orang akan ingat.

vi. And in this love story kankan, they fight for each other . The point is, orang macam aku , tak perlu pun raih perhatian semua lelaki dalam dunia ni. Enough, ada satu lelaki yang akan deeply madly in love dengan kita. Itu je cukup.

*Now, I need to read the novel.

--
4:16 AM . still have a lot things to do. now and tomorrow. banyak lagi benda lain nak post . jadi, Selamat Malam.

Comments

Najiha Sabri said…
hai mida ^^

teringin jugak nak baca novel ni.. seriously ramai cakap best !

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH