BENZ ALIF SULAIMAN , buat aku tak lalu makan . Whatttt!

Assalamualaikum ..okay siapa pulak Benz Alif Sulaiman pulak ni ...Jangan lah serius sangat .hee .he just a fairytale la ...Hanya watak dalam novel aA+bB coretan HLovate . Tapi kan watak dalam novel boleh tinggalkan pengaruh yg sangat besar kat aku tahu tak sampai aku tak lalu nak makan . haha . yes seriously .

He just nobody actually . Nobody . Only one Benz Alif yg berkahwin dengan Nur Addin Shah dalam novel tu .Novel yg hanya rekaan semata . .Novel yg aku dah berapa kali tah aku repeat baca. kat Ummah Way , sampai masa makan kat kedai Laksa tadi pun setengah jam aku habis baca novel tu je . sampai Hajah Zainab tegur; Kenapa hari ni tak happy ke?
Dan pakcik kedai laksa; Awak studi apa ? (memang takde bunyi lelaki tua gatal)
Aku; hee .baca novel je . (sementara bunyi bising tarian singa kat depan OTK tu dah nak habis )
Pak Cik tu ;Orang kata orang yg suka baca novel ni suka berkhayal-khayalan ..betul ke ?
Aku; ngehhhh . sengih saja la . (tapi memang yaa pun .yela sampai mimpi , makan pun berangan.teruk kan ?)

Tapi apakah yg ada dalam novel ni atau lebih tepat lagi pada Benz Alif yg buat aku otak mcm weng je ..
Okay pertama sekali , credit to Hlovate yg ...bahasa novel dia memang kental la meninggalkan kesan ..dan kepada Aqilah Mohd . Oh Aqilah , you pick the right books to let me read . *macam faham-faham je :)
 here some features about HIM . That i really need on someone in reality world ;
-Benz Alif ,seorang yg keras kepala batu ...egomaniac .thrasher .ex-taiko yg muka ganas ..alih-alih bila dah jatuh cinta ..mak aiii romantiknya la haiii tapi mempunyai gaya melindungi dan cara meluahkan perasaan yg pelik sampai boleh digelar romeo heartbreaker kelas satu .haha
-seorang yang penyayang .He means everything he said . He said what he feel and think.
-Seorang yg macam tak berperasaan ...susah nya lah nak senyum .tapi sekali keluar jurus senyuman 9trizillion jutawatt membunuh . *melting .
-Seorang yg boleh dijadikan Sahabat .. yaa sahabat ... ala mcm kawan-kawan kita ..yg kita cerita masalah kita ..yg kita boleh bahana sesedap rasa sirap ..yg memang tak ambil hati kalau disakat ..boleh gurau senda dan cerita segala masalah dunia yg melanda laa :)
dan the most impotant is ...Somebody that I feel comfortable with . Someone that can be my crying shoulder , tempat menyakat ... yg tak kuat merajuk sebab aku tak pandai pujuk orang ...tapi pandai pujuk bila aku merajuk manja ..seseorang yg akan comfort kan aku dan paling penting boleh bersama dgn aku tak kira lah waktu apa sekali pun ..yang rasa muka aku nampak fresh and pure bila aku bangun tidur , yg rasa aku comel masa aku tidur yg hakikat sebenar aku tak suka org tengok aku tidur ..dan yg memang tak makan hati berulam jantung la dengan perangai aku yg natural born PELIK . 

I dont know where he is . I mean MY 'Benz Alif' version MINE . I don't have any idea how he looks but maybe look like Sharnaaz Ahmad kalau nak dilabel ROMEO kelas satu .I don't know where , who..whatever he is doing now . seriously .I don't have any idea . Sebab jodoh itukan rahsia Allah .yaa i mean my 'future husband' . Aku dah lupa apa tu lah rasa fall in love dgn insan bergelar lelaki .dah tak tahu apa rasanya ..apa nak buat semua . Yaa .aku tak ingat dah . semua sejarah aku tu ...semua dah aku delete dari kotak memori aku .Jadi maaflah pada yg terasa . Janganlah suka-suka nak mengaku ada apa-apa ngn aku . sebab aku takkan mengaku .Jadi bila dah sah bergelar 'suami' aku itulah yg aku namakan CINTA SEJATI ...so whatever ...cinta pertama-terakhir aku . okay its so geliman . aku dah mengarut blabla dah sebab aku tak tahu ayat buku mana yg aku nak ambil . fail.

For sure , aku akan doa ...doa dan doa . tak kisah la jodoh tu datang dari mana pun tapi aku sebagai hambaNya hanya mampu berusaha ,berdoa dan bertawakal . 

p/s; GALLANT; Asmi kau satu dalam sejuta . Aku ;Kalau dah begitu thats mean .My love ones also ONE IN A MILLION kan .the only one yg boleh terima aku yg otak weng ni huahuahuahua . Hai awak ! Assalamualaikum .one day if you read this . Don't laugh . I  tahu i berangan overbroad but thats just me . so Take care of yourself ;)

Comments

Hidayah Maznan said…
hai, sy dah baca novel ni. ada terbaca review kat mane entah kata novel ni best so i bought one..kapel yang kuat gadoh tp sweet aA+bB :))
Anonymous said…
Omg. Ingatkan saya sorang yg jadi mcm tu. I mean i'm totally in love with benji. And i dont know why

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH