Tak Tahu Mana nak Mula Mana nak Titik .

Assalamualaikum . Jawab sayang tak jawab tak dapat pahala.
saya ... saya tengah tak tahu nak mula kat mana nak titik kat mana . okay dah titik .
acah je .... otak tengah tak berapa nak betul . fius terbakar . jadi kita mula dengan lagu . Des'ree -You Gotta Be .

Listen as your day unfolds . (I'm listening ) Challenge what the future holds . (How ?)
Try and keep your head up to the sky . (mana boleh kalau jalan dongak langit je jatuh tersungkur la)
Lovers , they may cause you tears (Yes they are)
Go ahead and release your fears ( How can I ? I need help ? Tell me how ? Does it cost much? cause I don't have money right now)
Stand up and be counted don't be shamed to cry . (Nahhhh , nangis ?? don't shamed . Tak mahu ah nangis . Malu . Nanti orang ingat akuni lemah sentimental,emo .huh I'm not . . )

You gotta be ,you gotta be bad( mana boleh )
You gotta be bold, (Tak nak lah bold sangat ) You gotta be wiser (makanya study dan study)
You gotta be hard, ( I want to , I have to. I really need to be HARD)
You gotta be tough , ( I want to . Yaaa I will )
You gotta be stronger (I have no choice)
All I know ,all I know love will save the day . (maybeeee)

Herald what your mother said (Okay done)
Read the books your father read . (Okay I will)
Try to solve the puzzle in your own sweet time( do i have my own sweet time)
Some may have more cash than you (yes they are)
Others take a different view (tell me what it is ?)
Time asks no questions it goes without you ( yes ofcourse cause i will turning to nineteen next year)
Leaving you behind if you can't stand the pace (I'm afraid I can't)
The world keeps on spinning can't stop it if you tried to ( I know it's impossible)
The best part is danger staring you in the face( I think I can feel it right now)

Okay percaya atau tak . mungkin bunyinya agak biasa bagi orang lain tapi gila bagi aku sebab masa aku duk menulis entri ni aku layan semua lagu memang aku takkan layan kecuali atas sebab fius otak aku terbakar tahap hangus bau getah . aku rasa ye kot . sebab ...memang sekarang ni aku rasa macam tu . aku layan metallica , malmsteen . Haih , memang betul la aku rasa aku tak betul .
Aku demam ke? suhu badan rasa okay . Aku penat ? apa yang aku buat ? Aku sakit ? entah la . mungkin kot sakit mental yang memang tak boleh diagnos sebab dan musababnya datang tiba-tiba . cinta ? puihh , mengarut nya . rindu ? kat siapa ? tapi memang sekarang ni duduk rumah rasa sesak . bukan rumah, duduk gombak ni rasa sesak . rasa nak pergi jauh . uh la kenapa la aku ni . 
Takkan la kesan buku Hlovate sampai teruk macam ni . takkan la kot . hok aloh serabut la . 
Takkan la aku teruk sangat duduk dalam dunia berangan Hlovate ;5Tahun5Bulan; Along dan Ana; UK ;Aberdeen . Hoi takkan la sebab tu . mengarutnya .
rasa macam ......entah la . pape la . tak boleh nak fikir otak sekarang . Serius aku tak tahu kenapa ? Serius aku tak main-main . serius . Arghhhh . kacau . apa hal . 

"There's no pain killer as great as du'a and Quran(love letters from Allah )"
Aku rasa memang kot aku kena buat istikharah tiap-tiap malam sampai jumpa jawapan kenapa aku rasa macam serba tak kena sekarang ni . masalah , masalah.

Comments

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH