Dah Okay :)

"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya) ,jika kamu orang-orang yang beriman." (Ali Imran:139)

Cikgu Azhar: Dah puas hati dah?
Me: La hawla wa la quwatta illa billah cikgu. Takkan saya nak nangis je.

Most everyone : dah okay dah ?
Cikgu Laila bagi tahu Ibu : Hari ni saya masuk kelas tengok dia dah okay dah.
Cikgu Zaiton : dah dah tak payah fikir . Hidup perlu diteruskan.

Terima Kasih la semua. Terharu nih.
Sangat terharu.
Tak saya tak nanges dah.
Malu sebenarnya nanges depan orang.
tapi sedih sangat.

Terima Kasih yang tak putus beri semangat.
Cikgu Zai ku sayang, Aqila, Aqilah, Maryam.
Semua la. kalau nak sebut nama ni penuh satu blog :P
Terima Kasih Atila sebab call. Sebab kenal betul kawan kau ni hehe:)

"Tengoklah, aku habis bulan 12. sebab nak repeat. awal bulan 12."
"Then, aku nak curik kau. jadi lao she' aku untuk buat blog"
"Insha Allah. lepas tu aku nak cari kerja. jadi cikgu sekolah rendah, kalau tadika pun okay la"
"Okay la. tadika Mie? biar betul?"
"Kenapa?"
"Habislah. Kau kan garang. erm. takla garang mana tapi tegas"
"Erk?"

"Eh, tadi aku kan jaga budak form 1 form 2. aku dapat buat tazkirah:D"
"Oh yeee?"
"Aah dah lama aku nak buat. Aku tengok budak-budak ni main-main solat......"(bersambung entri lain insha Allah)
"Takpela atleast kau dapat sampaikan"
"Itulah. mungkin setiap orang menerima hidayah cara berbeza. dan aku harap apa yang aku cakap tak dapat banyak, sikit pun lekat kat hati dorang pun takpe"


dan ucapan terima kasih .
kepada Tuhan Pencipta Alam.
Allah SWT . Azza wajala:)

Dengan pertolonganNya juga lah aku kuat.
Dengan janjiNya juga lah aku kuat untuk kembali berdiri.
Rasa sakit tu ada.
Tapi terubat dengan mengingatiNya.

Pujuk hati sendiri.
Positifan diri.
Takkan nak bawa kecewa sampai mati.
Aku kena kuat.
Allah uji sebab Allah sayang.
Sebab Allah nak tengok hambaNya berusaha dan berdoa lagi kuat.

Nak buktikan yang sebenarnya.
Otak bawah sedar aku mampu bekerja lebih kuat dari apa yang aku sangka.
Cuma ianya perlu didorong.

Dah ada semangat balik.
Boleh senyum ketawa :)

'Disebalik sesuatu ada sesuatu. Redha . Senyum ^_^'
'Sesungguhnya kebahagiaan itu setelah kesusahan'
'Jika anda hendak berputus asa, ketahuilah bahawa pertolongan itu amat hampir kepadamu. datang dari Yang Maha Lembut lagi Maha Memberi'
'Apa jua musibah yang datang menimpa, pada akhirnya ia akan menuju kelapangan hati jua.'
"..supaya engkau tidak berputus asa dengan apa yang hilang darimu, dan tidak terlalu gembira menerima apa yang dianugerahkan kepadamu.."

"ALLAH HAS BEATIFUL PLAN FOR EVERY WOMAN AND MAN, TRUST ALLAH AND PRAY, AND HE WILL LIGHT THE WAY."Wael Abdelgawad.

Comments

azahrohaizah said…
Alhamdulillah, buah hati aunty ni mmg kuat...berisi buah bicara nya...inshaallah Allah berama mu.
Asmi Asmidar said…
Alhamdulillah. dengan kekuatan yang dipinjamkan dariNya jua aunty :) Insha Allah. I'm learning to be better. terima kasih aunty ^_^

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH