BAWA DIRI . .dan DISENANGI .

Dah la semalam tak pergi sekolah .hari ni datang sekolah tiba-tiba jadual dah tukar .belum cukup sadis lagi tu . .penat aku menulis draft nak tulis entri kat blog ni . . .dan akhirnya dengan baiknya . . . .kertas tu tertinggal dekat rumah .dan kesudahannya . .kena perah otak balik ingat apebenda nak tulis . .

Ouh yaa .aku nak jadi ahli motivasi sekejap . . tak la sehebat Dato' Dr.Fadzilah Kamsah . .tapi bolehlah agak suam-suam kuku . .jadi panduan kan kan . .yang baik kita kongsi , yang tak baik kita jadikan pengajaran . . .
Semua orang ada kawan baik . . macam aku juga . .dulu apa-apa jee dengan kawan baik aku . . tapi satu masa kita akan sedar dan mendapat kesedaran bahawa kita bukan nya selalu dengan kawan baik kita tu . . dan kebenaran yang paling benar ialah . . . .kita akan ada hidup masing-masing . . .bawa haluan masing-masing dan itulah gunanya BERDIKARI . . .

Aku . . .sekolah rendah ada satu group kawan baik yg sangat baik . .tapi sekarang semua dah sekolah lain-lain . . jumpa pun time raya . .(at least jumpa kan okay la tu ) .masa kat asrama . . SAMER even 3 bulan .pergh . . . .dia punya pengalaman for the life time . . terima kasih pada Filza Aqilah yg sentiasa menemani saya . . tapi . .still ada benda yg kena buat sendiri . . masuk SERI KERAMAT 8 bulan . . .nasib ada kawan baik masa kecik sampai besar jumpa balik . .dan 2008 . . inilah dugaan paling besar which is . aku pindah SMK GOMBAK SETIA yg aku sayang sekarang tanpa aku kenal sesiapapun kat sini . . everything on my own . . .

dan itu tak lah berapa penting sebenarnya . .sebab itu adalah SEJARAH . . . yg penting apa yg kita pilih untuk jadi sekarang . . . sekarang . apa yg aku pilih still ada kawan baik dan berkawan dengan sesiapa sahaja . . . tetapi aku boleh bawa diri aku kemana sahaja . . dan dengan sesiapa pun aku bergaul . . dan pilihan ini adalah pilihan yang paling tepat aku pernah buat .ecehhh . . .

Motif utama sebenarnya saya mula bermotivasi ini adalah kerana . . . jeng jeng jeng . .
ada sorang adik kesayangan saya ni . . .dia tanya mcam mana dia nak jadi seorang yg boleh bawa diri tak kira kemana saja dia pergi . . .dengan siapa pun . . .dan sebagai kakak yg sangat prihatin ni mida nak cakap ni mcm mana . . .hope its helping la kan .hee

  • Be confidence .ni penting ni . kalau kita terlalu rendah diri susah tahu nak bergaul dengan orang .
  • Jangan terlalu fikir apa orang lain cakap tentang kita.Persetankan mereka , dengan terlalu memikirkan apa orang lain cakap tentang kita sebenarnya kita mendorong diri kita untuk jadi orang lain.
  • Jangan terlalu membandingkan diri kita dengan orang lain .Everyone is PERFECT on their way .
  • Ingat perkara-perkara kat entri INI .kalau ingat benda ni konpem selalu tersenyum manis je .
  • Be strong . hidup ni bukan hitam dan putih je but full of rainbow colour . . so be strong no matter what happen.
  • Berkawan dengan semua orang .tapi ingat satu benda ni .'The only person you can trust is yourself'
  • Sayangi diri kita . 'Love yourself first then everything falls into line'
  • The most important thing is BE YOURSELF sayang :)

dan sebenarnya bukan mudah untuk melakukan perubahan macam ni contohnya dari seorang yg mempunyai kawan baik yg sentiasa bersama yg dah mcm BELANGKAS kepada seorang yg sangat INDEPENDENCE dan disenangi semua. . .kena banyak bersabar . .dan antara beberapa perkara yg akan berlaku adalah :
  • sangat sensitif .
  • mudah terasa walaupun terhadap benda-benda yg kecik .
  • sangat mudah menitiskan airmata.
  • mula menjauhkan diri dengan orang lain .


Takpe semuanya sementara .biarkan mereka bertanya . . .dan tertanya . . .semua tu akan berlalu .biar masa tentukan . .dan . . . .bila segalanya going right . . .. . you will realize how strong you are . .dan ingat tau meluahkan tak semestinya dapat meringankan . .menyelesaikan jalan yg terbaik . always remember what you have. .anggaplah setiap yg berlaku adalah perkara yg terindah dalam hidup kita dan hanya kita je yg merasakannya . . .jadi always love your life okay . . . .macam lagu-lagu Miley Cyrus :)
*nanti akak kasi akak punya quote kat Qila okay :)peluk lah akak bila-bila Qila nak .

SELAMAT MENGEJAR PELANGI SAYANG :)
Kak Mida sayang semua .Hug :)


Comments

azahrohaizah said…
ingat satu benda lagi,
apa yang kita suka,
orang lain pun suka
apa yang kita xsuka.
orang lain pun xsuka
so be fair..respect

all de best
Asmi Asmidar said…
@azah_rohaizahyes aunty .terima kasih .akan sentiasa diingati :)
aqilah mohd said…
This comment has been removed by the author.
aqilah mohd said…
sayang kak midot<3
jiwa kacau la kak asmi , dah mula nak masuk gear-mari-bersedih-sama-sama . HAHA . sayang kak asmi ^^

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH