GUA Kental . GUA Kebal . Tapi Gua blablabla :D

Assalamualaikum . 


Akibat pentegaran yg semakin berkurang , entri juga semakin jarang , gaya penulisan juga semakin lemau ..dah tak se'gila' entri lama ...dah tak se'vogue' dulu dah blog ni ...blogwalking pun gua dah tak buat ... life gua sebagai blogger tegar dah tak setegar dan tak se'fun' dulu dah ...alasan yang buat gua macam ni adalah kerana gua dah sedar bahawa gua nak STPM . SPM gua dah kantoi , tiap-tiap hari gua boleh syok update blog bukan nak studi .. sesungguhnya laghooo semua itu ... cettttt .Jadi oleh sebab yang demikian , seharusnya pengalaman dijadikan pengajaran .. walaupun saya tahu tahap kegianan dan kecintaan terhadap blog tersangat la menusuk kalbu tapi apa boleh buat ..belum sampai jodoh .


Jadi beb-beb yang gua cintai semua , teruslah setia menyetalk gua . sesungguhnya ia bukanlah dalam golongan dosa besar ... Gua rela andai itu takdirnya . gelak la gua buat lawak ni . adoiiiyaiiiiiiii semua pun tak boleh pun macam mana ni pun .......sudah la kau mida berdrama pula kat sini . dah orang tak sudi janganlah nak diharapkan lagi .... sudah cukupcukup sudah mengarut .... karangan bm 600 patah perkataan pun kau buat 546 patah je banyak pula kau cakap kat sini ~ APPTB.




Mendee lu minah . haha . eh, semalam 13 Julai 2012 . ada program Aku Janji . haaahhh dah macam kes Neelofa dengan Anzalna la pulak .....cehhh sumpah takde kena mengena dorang salam ke peluk cium muahh muahh ke tak ... Ini adalah tentang STPM saya tahu ..... Ini pasal exam sems 1 , 5 November 2012 nanti ..... saya 6 bawah lagi la .. itulah ramai yang tak tahu yang form 6 ini dah tukar sistem modular.... siap nanti nak penjenamaan semula lagi . haaahhh konon nak asingkan pra-u atau tingkatan 6 ke satu institusi baru .. yanggg ado la tunggu lagi beberapa tahun kemudian ..........zzzz


IKRAR AKU JANJI .
Bahawasanya kami berjanji akan patuh kepada peraturan sekolah dan taat kepada arahan guru .Kami juga berjanji akan mengikut setiap program dan aktiviti yang dianjurkan oleh pihak sekolah untuk meningkatkan prestasi akademik diri kami dan seterusnya akan menaikkan peratus pencapaian keputusan peperiksaan STPM bagi Penggal Pertama tahun 2012.

Kami sedar sebagai pelajar kohort pertama sistem modular kami semestinya menunjukkan kecermelangan kepada pelajar PraU seterusnya .

Maka kami , dengan ini , berikrar akan berusaha bersungguh-sungguh dengan sedaya upaya saya untuk memperolehi 4PRINSIPAL dalam peperiksaan STPM Penggal Pertama yang akan kami duduki pada tahu 2012.
seronok gila main anigif ni . thats me , Fana dan PaesSu :D
Yaaa Fana ngan Paes sanad la tomeiii :D 

Ini masa stay back kat kelas... buat MUET ... 
esoknya kena speaking , cehhh gua bajet bagus je .. grammar hancusssssss ..... nebeessss tahu .... tapi , lepas ni boleh buat lagi ...... :D
Heyyyyyoooo , ini la semalam punya cerita yang buat gua nak hapdate blog ni sebenarnya .. gua bosan tahap sakai duk kat rumah ni . patutnya gua pergi jamuan rumah ungu tapi sebab gua malas tahap tenuk ... gua telah transform jadi tenggiling bulat kat rumah ni jadi gila sebab langsung tak dapat keluar. ahhhhh .....

Berbalik semula pada cerita semalam , semalam kan gelpreng gua Mary J baek hati nak belanja gua makan Subway . Mary J sebenarnya tak tahu nak beli apa untuk besday gua , jadi dia kata jom kita pergi makan jom .. gua pun okay je ... TERIMA KASIH sayang .. terima kasih banyak-banyak . muahh muahhh . :* 
dan TERIMA KASIH kat my another gelpreng dear Aqila Liyana , sebab hadiahkan saya beg Hello Kitty yg sangat comel . muahhh :* much love ...


Sementara kengkawan gua yang lain majoritinya pergi kuliah pakai baju biasa , gua still pakai baju sekolah ... best siottt sekolah walaupun dah 18tahun . haha . gua nampak muda sentiasa. 
Memang betul lah orang kata masuk form 6 ni susah , bukan susah dari segi akademik semata  tapi lebih kepada mentaliti , emosi dan segala benda yang susah gua nak explain ... tapi gua tetap berdiri teguh sebagai satu-satunya ketua tingkatan berjantina perempuan bagi pra-u kat Gombak Setia ni .... Apa pun yang gua buat sebab gua sayang kat semua kengkawan gua , gua tegur semua sebab gua sayang ... Tak kisah la apa mereka buat , mereka tetap kawan gua .Apa yang penting gua nak semua sama berjaya , gua tak nak ada yg ketinggalan nanti .
Hari tu gua terlaghooo kejap dengan mainan perasaan yg sementara tapi sekarang gua dah okay , gua dah ingat balik apa yg gua nak . apa sebenarnya matlamat gua masuk form 6 ni ! kerush gua pun dah jadi kawan , so .... apedahal . haha

Wei , paling best kan semalam .... akhirnya gua dapat buku 'Cinta High Class dan Cintaku kerana Agamamu' oleh Fatimah Syarha dan Dr.Farhan Hadi . gila kental lama gua nak buku tu . akhirnya ada juga rezeki gua . hee hee . lepas ni boleh la suruh abang dot tu masuk meminang gua sebab parents gua , nenek gua ta habis -habis duk puji dia . ishhhhhh ~  
dan ini dia gambar sebahagian dari KAMI . pelajar perempuan 6Bawah Murni yang penuh dengan kontroversi . cehhhh hehe sukati gua la nak pakai tudung putih ke kelabu .. hahah .
1 Sukan 1 Murid 1 Malaysia . ceh bersenamrobik ... konon boleh jadi sihat lettteww . langsi gila gua , haha ampun . no heart feeling . saya gurau hiiii hiii ..



'Rabbi yasir wala tu asir '
Ya Allah ,Kau permudahkanlah jangan kau susahkan . Ya Allah Kau akhirilah dengan kebaikan .AMIN>.<

Comments

fya zainal said…
Belajar rajin2!! Dh hbs stpm baru smbung blogging scr aktif lg :)
Asmi Asmidar said…
yaaa Terima Kasih Fya :*

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH