Cerebrum Fevret 8 :HLOVATE

Hello folks . guess what ? I'm so eksaited to tell you this people . HLOVATE dah keluar novel baruuuuu.  menjerit sekejap kat dalam kelas .
ada dua . satu Hlovatinta dan satu lagi ANTHEM .tengok cover pun da intriguing.
I'm so eksaited people .
Incoming . Avaible at Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2013 . dan online kat www.jemariseni.com from 26th April .

HLOVATE is one of my beloved writer . Yeah .
Currently reading Contengan Jalanan . I bring the book everywhere . and when people saw me bring and read the book they will ask . FAQ macam
" Siapa HLOVATE?" "Buku melayu ke english?" "Best ke?" "Cerita dia pasal apa?"
"siapa HLOVATE?"
HLOVATE ialah nama Author . nama sebenar unkown . Identiti unknown . Gender also unknown tapi kalau dah tulis novel biasanya perempuan la kan . She is just one of mere story teller yang tak nak diketahui . HLOVATE ialah gabungan antara Hate and Love . Boleh baca dalam salah satu novel dia [tunas] .

"Buku melayu ke english"

Melayu but kebanyakan jargon Hlovate dalam bahasa Inggeris . Jargon dia memang best wa cakap lu . aku boleh kaji jargon dalam setiap novel dia dan aku boleh listkan dalam satu buku . Kalau baca memang menusuk kalbu ke hati semua . Bahasa yang senang nak faham , santai , kool , chill tak ikut tatabahasa dewan dan bukan jenis baku jiwang .

"Best ke?"
sangatttt la best wei . best sangat . kalau best gila pun aku terima sebab memang sangat la best . tapi bukan semua orang boleh faham novel dia . bukan semua orang boleh masuk dalam dunia yang dia create . bukan semua . bukan semua boleh faham bahasa seni yang dia tulis . aku start baca masa 2011 , aA+bB , [tunas] , 5 Tahun 5 Bulan , Rooftop Rant , VERSUS . sedang dibaca Contengan Jalanan , bakal dibaca Gurindam Jiwa: Schrubert Serenade , dan bakal nak beli Pelangi: Ked's Story , Hlovatinta dan ANTHEM .

"Cerita dia pasal apa?"
Background cerita kebanyakan pasal music, life , art , love , friendship, family , education . Kalau rasa nak totally school life ada dalam [tunas] , kalau nak love ada dalam 5 tahun 5 bulan , Versus , Rooftop Rant , Ked's Story .love pun bukan cinta aci redah , tapi cinta yang ikut skema Allah dan Rasul.. art dan music Contengan Jalanan. Dan secara keseluruhan hampir semua based on high education . hampir semua pasal study kat overseas . Kalau nak cari semangat belajar memang la sangat sesuai . kalau nak motivate diri sendiri . dan . most of all it's about CHANGING . changing to be better . changing for good is not a crime . though it'll cost you blood and tears for a start . dan perjalanan mengenal Tuhan. mengenal diri . sangat sesuai untuk aku yang ada self-doubt mencari identiti yang nak berubah dari street life ke arah hidup ke tikar sejadah .

Aqilah Mohd .. yang kenalkan aku pada dunia Hlovate .
dan kalau orang tanya kenapa aku suka sangat novel Hlovate . Jawapannya .. melalui novel Hlovate, Allah SWT gerakkan hati aku untuk berubah . Melalui novel Hlovate, aku belajar banyak benda . Melalui novel Hlovate, aku bina jati diri . Melalui novel Hlovate, juga aku berpegang teguh pada prinsip 'Bercinta lepas kahwin' . Melalui novel Hlovate , aku semangat nak belajar dan nak fly . dan melalui novel Hlovate , aku sedar yang ' Solatku , ibadahku , hidupku , matiku hanyalah untuk Tuhan sekalian Alam'.........

Comments

Najiha Sabri said…
saya baru start baca novel Hlovate. kawan yg ckp n suh try bce. mmg best, santai citer dia. heheh :)
Asmi Asmidar said…
@Najiha Sabri : kann :) teruskan membaca Hlovate ^_^
Chot said…
nice... ilovehlovate too!
Welma La'anda said…
Good explaination about Hlovate :)
Elvroseth said…
Terasa hlovate adalah lelaki. hehehe. btw, nice blog

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH