CHARITY EVENT : BRIDGING THE GAP , Charity Dinner

Salam evelibadi . Tonight I want to share a charity event with you guys . Help me spread this . I'm helping my primary school best friend who's currently study at Kolej MARA Banting :")
May Allah bless you :)
*click the picture
like this page Bridging The Gap

click the page for more detail . 
Nora will be the guest for this event and she'll be performing during this event .
For more information here . 

Background history for this project . read this .
Bridging The Gap tengah bergiat usaha untuk mengumpul dana untuk membina sebuah perigi berdekatan dengan Masjid Al-Isla di perkampungan Kirinda , Hambantota , Sri Lanka .

Untuk pengetahuan semua , daerah ini dilanda kerosakan yang teruk akibat Tsunami pada tahun 2004 dan bertambah lebih buruk padaa tahun lalu akibat banjir besar yang menimpa Sri Lanka . Mereka tidak dapat bekalan air yang bersih lagi suci untuk dijadikan sebagai bekalan minuman , termasuk wudu' mereka terganggu .

Kos untuk membina perigi tersebut ialah sebanyak RS 142 000(RM 12 000) , dan setakat ini kami telah berjaya mengumpul dana sebanyak RM 6000. Oleh itu , saya ingin memohon saudara dan saudari sekalian untuk membantu saudara se-islam kita di Sri Lanka sebagaimana firman Allah SWT dalam Surah Al-Maidah yang bermaksud :

"Dan tolong-menolonglah kamu dalam (mengerjakan) kebajikan dan takwa , dan jangan tolong-menolong berbuat dosa dan pelanggaran . (Al-Maidah ayat 2 )

OLeh itu , tolong sebarkan mengenai projek ini kepada ahli keluarga dan rakan-rakan agar projek kami mendapat perhatian .

Sumbangan melalui cek , kiriman wang atau wang pos boleh disalurkan kepada akaun bank Koperasi Koleh Mara Banting Bhd :-
Nama: Koperasi Kolej Mara Banting Bhd
Num. Akaun Bank Islam : 12074010001594
(sila tulis Bridging The Gap Project (Malaysia-Sri Lanka 2013) di belakang cek /bank draf/ bank-in slip dan faks kepada : 03-31491445 sebagai bukti transaksi )

Untuk sebarang maklumat lanjut, sila hubungi :-
i) Muhamad Syahir Bin Mohammed Khalil (Ketua Biro Tajaan dan Sumbangan )
Emel : bridgingthegaproject@gmail.com
Tel : 017-8844805

That's all . Spread this with love guys :) Thanks .
May your life be blessed .



Comments

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH