Aku Maafkan Kamu

Cepatnya aku rasa insekior.
Cepat hati aku terasa.

Ada masanya aku sangat positif. optimistik.
Dan selalunya aku adalah manusia yang sangat pesemis dan negatif.

Aku takut pada pandangan dan cakap-cakap orang.
Yang sebenarnya tidak langsung membantu tumbesaran.
Patutlah aku rendah.
Terlalu fikirkan masalah orang mungkin.
Mungkin kerana ini hypothalamus tidak dapat menghasilkan hormon tumbesaran dengan baik.
Mungkin juga.
Atau mungkin faktor genetik.
erm.
Hakikatnya. aku tak tinggi.
Mereka kata rendah itu comel.
tapi.
Argh...
ada saja tapinya..
manusia seperti aku .
Sudah sempurna anggota badan juga masih tidak bersyukur.
akan nikmat yang diberi .

Mampu melihat. mendengar . berjalan.
Mahu apa lagi?
Cantik yang mndatangkan fitnah.?

Aku manusia biasa.
Aku manusia yang jujur .
Salahkah menjadi jujur?

Aku juga manusia biasa.
Tak suka orang bercakap belakang.
Perlukah kita jadi hipokrit?

Aku harap perasaan ini dapat diuruskan dengan zikirullah.
Bagi kamu.
Jika aku bersalah. maafkan aku .
dan bagi kamu.
Jika kamu berkata belakang aku.
Aku maafkan kamu.

*

Comments

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH