Kenapa?

Selalu sangat air mata ni jatuh sekarang.
Cepat sangat hati tersentuh.
Cepat sangat rasa kecewa.
Cepat sangat rasa sedih.
Tahu-tahu dah mengalir .

Kenapa eh?
Penat mungkin.
Sakit. Kecewa.
Sedih.

Lemah sangat ke aku kerana menangis?
Kenapa aku jadi selemah ini?
Dulu aku kuat.
Cacian makian. Aku teguh .
Aku lawan .
Tapi kenapa kebelakangan ini?

Tak dapat masuk kelas pun nangis?

Aku sedih.
Aku tak suka nangis depan orang tapi kalau aku ter-
Maknanya aku terlalu sedih.

Mesti buruk kan muka aku nangis.
Kenapa dengan aku??
Malunya.

Sorry pada mereka yang melihat aku nangis .
Maaf. aku malu.
Terima Kasih kepada yang memahami dan berada di sisi.
Aqila. Aqilah.
Dua-dua penguat semangat.

Aku harap aku kuat.
La Tahzan . Innallahama'ana.
Wahai hati jangan sedih lagi.
Bersabar dan bertabahlah .
Senyum :)


Comments

aqilah mohd said…
La Tahzan kay kak Mida sayang , kalau qilah xde , Kak Qila ada (: semua orang ada utk akak Mida sayang :)
Asmi Asmidar said…
Barakallah sayang .... Insha Allah .Innalahama'ana. Hasbiallah . :)

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH