Aku Tak Layak.

aku kagum dengan mereka yang giat menyampaikan dakwah.

Bertarbiyah.

Hati berbisik. "Kuatnya mereka." "Solehah dan solehnya mereka" "Layakkah aku?" "Mana tempat aku dikalangan mereka" dan paling nyata.

"Dimana sebenarnya tempat aku di mata Allah SWT?"

hendak menyampaikan tetapi ilmu di dada masih belum cukup.
Amalannya masih belum sempurna.
Masih banyak yang aku tak tahu.
Masih banyak juga yang perlu diperbaiki.
Masih lagi merangkak.
Masih belum kuat untuk berdiri apatah berjalan dan berlari.

Ada seorang kawan suka panggil aku dengan panggilan ini .
"Ustazah"
Walau bibir hanya senyum dan mengaminkan .
Hati berasa malu dan kerdil.
Aku sebenarnya ..... tak layak..

*

Comments

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH