MOD MATH for TEAM MALAYSIA and UPSR plus RM100.

"Although they plan , Allah also plans . And Allah is the best planners"




Banyak benda yang jadi hari ni kan .paling penting hari ni Mod Math susah .like seriously tak tipu . Mungkin salah satu sebabnya adalah aku malas nak buat latihan .ngee ;D (salah sendiri)


Dan malam ni .Malaysia vs Indonesia . ngehh~ untung-untung esok takde paper kan . jadi marilah beramai-ramai menyokong Team Malaysia B23 yang hensemhensem semuanya . .(gatalnya)


Satu lagi . hari ni keputusan UPSR keluar . Tahun ni adik-adik saya takde yg ambil UPSR . PMR adaa . 
Tiba-tiba teringat masa ambil result dulu . Batch 94's maknanya UPSR tahun 2006 . aku ni dapat 4A1B pun nangisnangis teruk . jika dikenang haiihh buruk betul muka time tu . dah 5 tahun dah kan . .now aku tengah menduduki peperiksaan SPM . 
-to adik-adik yg ambil result UPSR tu tak kisahla apa pun keputusan yg penting dah usaha , kemudian tawakal okay . jangan contohi kakak dapat 4A nangis . dapat jaid jiddan nangis .masuk SAMER pun nangis .teruk betul .tapi sekarang dah tak nangisnangis dah .heee ;) sentiasa yakin dengan rancangan Allah okay ;)


Ayahpesan: Belajar dengan melihat melalui mata , belajar dengan hati melalui rasa , belajar dengan telinga melalui pendengaran . .dan belajarlah supaya jangan mudah 'emo' .hehe


Satu lagi kan . pasal RM100 yg kerajaan bagi dekat pelajar sekolah dari darjah 1 sampai tingkatan lima . banyak betul kontroversi kan . anyway , sepanjang saya bersekolah duit RM100 adalah jumlah yg kecil saja . tapi bersyukurla ada daripada takde ,free free orang nak kasi .bersyukurlah .sekurang-kurangnya dapat la baju dan kasut baru sepasang . Bersyukur dan berterima kasih okay . sekolah dah la free , buku teks free . oksigen yg hirup hari-hari free , anggota badan dan kesihatan free , family dan kawan free , kasih sayang free . "Best things in life are FREE' .tahu dah .Bersyukur dan berterima kasih okay.


dan kenapaa . bila saya toleh jeee , saya nampak 'sumber inspirasi' saya . toleh je nampak dia . haiyaaaa . dia ni memang suka menghantui hidup aku kot . dan kenapaaa. awak , awak , dia , awak , dan awak lagi . semakin pelik . Sila layan saya seperti biasa dan jangan nak main-main mata .


okay .bye.





Comments

✿INA AINAA✿ said…
Susah ke math mode tahun ni??? tym akk dlu senang glew...anyway, jgn ngtkn perkara yg dah lepas..byk paper lg an??? Cayoookkkk!!!
Asmi Asmidar said…
@♥Lady Ainaa♥ susah jugalah .banyak lagi ada 5 subjek lagi . . .terima kasihhh! :)

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH