SPM its OVER :> ALHAMDULILLAH.


Assalamualaikum satu Malaysia tersayang. Hari ni adalah hari yang paling menggembirakan saya dan Hari paling menggembirakan buat rakan sebaya seperti saya . Hari apa ? Hari last paper SPM !
Semalam budak ICT dah habis dulu .But just 20 of them so kitorang macam takpe tinggal lagi satu paper.Which the day is TODAY . Selsema yg menganggu buatkan aku terpaksa study sampai jam 3 pagi . Demi BIOLOGY ku relakan jua .hehe.Jadi semua student pure science yg tak ambil subjek tambahan atau ambil subjek tasawwur sebagai subjek  tambahan OFFICIALY habis SPM hari ini :D Jadi Disember is what we call 'ENJOY MONTH' XDD Untuk mereka yg tak habis exam tu teruskan perjuangan anda chaiyokchaiyok .Jangan risau Jangan Jeles .lambat cepat habis juga nanti .Hari kita ambil result pun sama .hehe


Pagi-pagi sumpah tak larat nak bangun wei .study sampai pukul 3 pagi. Buat pertama kali aku tak tutup lampu masa tidur , baca buku punya pasal . Sampai sekolah macam jin aprit , hari last konon .kecoh betul aku ni . Macam biasa Dataran Gemilang Setia menjadi saksi kami mengulang kaji buat kali terakhir.
"Kecermelangan Milik Kami".
The Sejahterians . Aku akan rindukan korang . We had too many memories together , dari hari pertama Form 4 masa kat kabin , masa aku tak kenal sorang pun yg ada dalam kelas tu . Masa aku tak tahu nak duduk dengan siapa, nak cakap dengan siapa . Hari demi hari bermula dengan Shyndi . . dan kemudian dari aku seorang yg korang sangka 'pendiam' terus jadi orang yg paling bising dalam kelas tu .hehe


Too many moments and memories to remember as Sejahtera .dari 57 orang tinggal 33 orang dan now 32 orang .5 orang lelaki 29 orang perempuan . Macam mana kita lalui setiap hari sebagai Sejahterians mmg best . terutama dalam kabin sauna tu kan . Dari awal tahun sampai akhir tahun kita merungut tapi kita tak dapat juga duduk kat bangunan baru tu .haha .Puasa , beraya , berdrama , berparti .oh everything together .tengok je macm mana gambar kelas kita yg berbelon semua tu . oh Sejahterians semua .you all are the best CLASSMATES ever for me .untill forever . I will also miss Cikgu Denan and all teachers yg ajar kami .semua cikgu batch 5Sejahtera 2011 best dan baik . Cikgu Sabariah ,Cikgu ZZ , Cikgu Lela , Cikgu Nooranizah, Teacher Azizah , Cikgu Rosidah , Cikgu Azlinawati , too many cikgu dari tahun lepas sampai sekarang. Terima Kasih Cikgu !
comel tak .hikhik .peace .!
Okay habis exam .tepat 3.30petang . Semua dah buat bunyi . Terutama Zuhri yg duduk sebelah saya .selama ni senyap je .Hari ni lah dengar dia menyanyi sebab selama exam dia serius je padahal selalunya dia lah paling tak normal .haha. Dan bila pengawas peperiksaan dah kutip semua kertas . Apa lagi Ketua Pengawas tu berucap .Dia cakap la Semoga Berjaya blablabla~ sporting cikgu tu . Oh Terima Kasih Cikgu jaga kami 3 minggu ni :D dan buat lek je walaupun saya makan gula-gula masa exam , sengih-sengih dengan Zuhri kat sebelah , toleh kat 'Sumber Inspirasi'.ouh Terima Kasih yaa Cikgu :)


Apa lagi . .tepung la habis exam . Shyndi yg bawak telur dengan tepung tapi Wani dah curi tepung , Inna dah curi telur . Aku antara yg mula-mula kena tapi aku tak kisah pun . Biarlah kena tepung jatuh gomak pun aku rela .
 macam Ayah aku kata bila tengok budak IT main tepung semalam :Its memory to gain .(sporting tak ayah aku)
Inna , Madhi , Shyndi dan Me . Disebabkan Dijah tak mahu gambarnya diambil jadi dia kenalah ambil gambarheheXD
Inilah Sejahterians yang tinggal , yang main hujan . serius macam budak-budak gila .hehe. Rileks la hari terakhir sekolah la . Enjoy the moment ! Shyndi Ayu Pratiwi banyak gila memori dia dengan aku . dulu mula-mula kitorang masing-masing cakap sepatah-sepatah je tapi dah lama-lama .sampai Ustazah complain suruh kitorang pindah tempat sebb bising sangat .HAHA xxD Aku pergi pertandingan roket tahun lepas yg menang tempat ketiga sebab roket warna pink tu pun dengn Shyndi ni :) hehe. Dia juga selalu jadi bahan ekspiremen atau anak patung aku hehe . terutama kalau ada Pertandingan Mengandam .hehxDD rumah dekat je . tapi Shyndi dapat PLKN .Inna pun .hee . so , kepada sesiapa yg dapat PLKN enjoy your Khidmat Negara okay.hehexD
Dari semalam dorang dah cakap nak conteng baju . Aku punya tak la .aku kan ada adik .dorang takde adik bolehla .hehe . aku tumpang sekaki tumpang conteng .heheh .
Dan inilah hari terakhir saya memakai unifrom sekolah . dan lencana Sekolah Menengah Kebangsaan Gombak Setia . Putih kan ? itulah sebab dah berbedak dengan tepung gandum .
My last memory tadi : Makan tengah hari dengan Zul dan Azmeer :D Bergossip gilalah over .haha
Sempat juga tanya apa first impression dorang kat aku .
Zul: Kau ? Kalau perempuan lain tahu malu , kau tak . Azmeer: Kau jadi diri kau la , mana-mana pun sama . Kau tetap kau . Bukan plastik sebab sekarang kan banyak plastik .
Faizal :Kau ? Tomboi , Otai ..
Haa? Tomboi ? takdelah im girlie you tapi aku Brutal~ hehehe . Macam-macam tanggapan org kat aku tapi kesimpulannya sama . Aku ni boleh la dicop Muka Tembok Cina . Jenis yg peramah , no cover-cover . sebb tu aku takde pakwe? eh tak pe .saya yakin pada Jodoh Allah .Kalau boleh saya nak bercinta lepas kahwin ouh so sweet~ ngehh baru habis SPM dah gatal nak kahwin .nak kena sekeh ?haha
dan the best moment is: masa tengah duduk ready for last paper .Biology paper3 . ada org tu tegur kita .kita kan duduk kat tepi pintu .Dia senyum dan tanya soalan apa yg masuk . Saya pun curi-curi tengok la , saya cakap kat dia .saya masuk dewan awal masa tu ramai yg belum masuk. tapi dlm masa5 minit je nak cek apa kan . Tapi saya sampai habis paper fikir tak percaya dia senyum dan cakp dengan sya pada hari terakhir sekolah .ooemmjeyyyy . Dia tu siapa ? adalah my crush .blueekkkk~


Okaylah SPM dah habis . Memangla kalau menuntut ilmu sampai mati pun kita dituntut menuntut ilmu.tapi SPM dah habis sama dengan 'Welcome to Real World' .Saya dah buat yg TERBAIK , kini hanya mampu berdoa dan tawakal .Bak kata Zhafri: Jumpa lagi 4 bulan .hehe  .nampaknya korang akan nampak saya lebih kerap update .hehe . Kawan-kawan pun tahu kalau nak jumpa saya cari je kat Facebook , Blog dan Twitter .konpem jumpa .hehe . benda pertama saya nak buat tidur lepas Maghrib ni . okay . love mush :D

Comments

✿INA AINAA✿ said…
Wahhhh...syokkknyew dy..dapt gambarkan perasaan tu...dlu pun ena, habis spm, trus baling buku..*masyaAllah, teruk an???* XD Anyway, tamatlah zamn persekolahan sis
Nalisa Syahira said…
fuuui , untung lah dah habis , haha .

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH