I Will Miss Them So Much (UmmahWay Special Edition)

Salam kekasih hati ..
Adakah hidup anda cukup rock dan hakuna matata hari ni?
Kalau belum marilah membaca entri saya ni agar anda lebih menghargai hidup ini n,n


Hari ni hari terakhir saya bekerja secara officially sejak 29 Disember 2011 yg lalu ..
Kira-kira tolak campur dalam 4 bulan lebih juga saya kerja kat UmmahWay . tambah tolak cuti sehari dalam seminggu dan 4hari pergi Langkawi hari tu .
Selebihnya hidupku ,lunch ku , sedih tawa ku , cerita kematangan ku dan segala pengalaman bermula di sini . 
Imbas kembali masa memula dapat kerja ..random masuk kedai tanya kerja ..interview ..sehari lepas tu terus mula kerja ....
dan sampai la hari ni ..sampai aku sendiri dah pandai cakap bahasa mandarin walau tak berhabuk mana hee.
My dear chinnese didi Taufi Ma and Taudiha Ma .
Ni adik-adik chinnese saya ..Taufiq Ma dan Taudiha Ma , anak Hajah Zainab dengan Haji Hassan *MY BOSS. Mereka ni memang aku anggap macam adik aku sendiri ,sebab taufiq dengan taudiha sebaya dengan adik aku . 
Taufiq ni tak susah nak kawan dengan dia ...dia pun pandai cakap bahasa , paling best Taufiq suka tosei hehe .
Taudiha ... budak yg sangat comel , sangat bijak dan sangat nakal .He speaks english with me . Aku dengan Taudiha lagi rapat sebab Taudiha ni balik sekolah awal .. lepas balik sekolah apa lagi kerja main kejar-kejar la dengan aku . hehehe ...... Taudiha always want to eat me .. 
Saya akan rindu nak hantar Taudiha tiap petang pergi Darul Huffaz , akan rindu dia panjat atas belakang saya dan menghancurkan tudung saya haha .Rindu nak dengar dia nyanyi 'na na ni pupu' ..dengar Taudiha cerita pasal Angry Birds yang dah habis semua level dia main 
Akan rindu nak dengar cerita Taufiq ..cerita pasal buku pengembaraan negara dia tu ....
akan rindu cerita animal kaiser , akan rindu nak main game Cut The Rope atau Plants VS Zombies .... sangat .... 
my dear best friends Najma Hu 
Dear Najma Hu .. I will miss you so much .. I will miss how you make a jokes , miss how you try to make me laugh when I was so sleepy .. I will miss AIMAN ... 
Dan yang paling saya akan rindu lawak awak lah Najma Hu .... you are too good .. too awesome to be hurt .. Be patience with all things that make you angry and sad . Ouh Najma really , sepanjang masa 4bulan andalah pendengar setia cerita saya .. sampai crush saya yang orang lain tak tahu pun awak tahu ....
Ouhh nak nangis tapi bila teringat gelak awak terus tak jadi nangis....
Be strong girls :) I'll always pray for you ALWAYS . May Allah SWT bless you and Aiman with love and Barakah . 
dear abaikan muka saya . Zhao Bo*Aiee and Jayyidah .
Aiee.... bukan Aiee je yg akan rindu saya , saya pun akan rindu Aiee , sangat sangat !! Aiee la penyebab saya makin pandai bahasa mandarin . Aiee selalu lunch dengan saya , saya pernah pergi pasar tani jalan kaki dengan Aiee berdua , exercise dalam kedai bila takde customer ... apa lagi kita buat Aiee?? banyak sangat kan .... walau Aiee cakap English plus Mandarin plus bahasa Melayu  ... tapi itu bukan masalah kan Aiee . Ouh wo shitao , ni pu tong ...hikhikhik . Wo shang ni Aiee , Wo shang ni :( Yaa If I get a chance I will , I will follow you go back to China . and remember your promise to find me a good boyfriend from China hehe


Jayyidah .. dear Jayyidah cutie .. The first time I saw you I was afraid because sometimes you are too scary to be friend with hehe ..but day by days .. we do fun things together .. we share stories :) Ouh so much fun when you are in a good mood and want to talk and play with me ....Good Luck with your studies , Im sure we will meet again after this .. Ouh Jayyidah pretty .I will miss you very very much too .


dan seterusnya kepada Ishak Ma yang challenge Ayah saya untuk berlawan dengannya itu sangat kelakar ..Teruskan Ishak berlatih setiap hari .. Ishak cool super cool . Really cool to talk and to be friend with .
Saya juga akan rindu Hajah Zainab Zhao yg sangat comel , cantik dan kekadang sangat lawak ... My dear awesome BOSS .dan Haji Hassan Ma , yang super duper awesome . yg boleh cakap dalam 4 bahasa fluently ! dan the word 'Not only miskin but also wubali'. Thanks to both of you ... Thank you so much ... 
and others ...to Li Fong, Shan Wenshu ,Fatimah , Ma Jindan , ....banyak lagi yg saya tak tahu nama .. yg banyak ajar saya bahasa Mandarin , yg banyak ajar saya culture orang Cina , tentang negara China ..semua yg terlibat secara langsung atau tak sepanjang saya berada di UmmahWay termasuk la pelanggan yg dah tahu nama saya .. heheheheheheh
Hari ni dapat peluk :DDDD


TERIMA KASIH . THANK YOU .SYUKRAN .XIXIE NI . 
Jumpa lagi nanti .Insya-allah . Wo Asmi . May Allah SWT bless you all with love and barakah .AMIN . Banyak nya kenangan kat UmmahWay :( banyak sangat pengalaman yg saya dapat .They are awesome Chinnese Muslims . Kalau rasa tak sayang kat Malaysia ni boleh la duduk dengan mereka .automatik anda akan merasa betapa bangganya dapat jadi anak Malaysia dan orang Muslim. as One Ummah :)


sebagai penutup bicara Selamat Hari Ibu kepada semua Ibu di dunia terutama Ibu saya Puan Yusnazirah bt Mohd Yunus ibu kepada lapan orang anak ... takde hadiah nak bagi kat Ibu , tapi ada benda nak buat birthday ibu dengan Amin minggu depan Insya-allah ,kita takde duit banyak lagi nak beli rantai emas .. Insya-allah satu hari nanti . Sayang Ibu :*

Comments

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH