Partner In Crime To Be .The Ice Has Been Broken :D

Salam sumber inspirasi ,
Cehh awak jangan nak perasan la ....kerang  hahaha .


Yeahh you alls ... After almost 3 weeks . the ice has been broken ;)
Walau memang sangat kecoh dalam kelas ada 71 orang tapi bila cikgu nak split rasa macam sedih la pula ...
Aku tak dela kecoh sangat....apa tu nak cakap ....
Pagi tadi ada orang suruh aku masuk Mentor .
Aku memang tak nak la ..sebab kakak aku Ila Damia tu kan dah masuk haha .
Lepas tu dia suruh masuk Ustazah Pilihan ...
dan aku kata aku ni sebenarnya HARDCORE ..
dan bila aku konklusikan conversation itu ....apa yang aku dapat ialah ...
'Aku ni nak digelar Ustazah ..banyak nya kekurangan aku ..Tapi bila aku kata aku brutal ....masih lagi kategori lembut .... dan akhir sekali terciptalah gelaran Hardcore Beriman ' 
Partner in Crime plus 4Flat gang to be . 
Ini baru separuh je ..Baru separuh ...
dan tiba-tiba kan .................Aduhai ..aku ni kan jarang sangat nak bash orang ..jarang sangat dan sangat ~ even kekasih aku dirampas orang ...haha aku tak bash madu aku tu ..aku pasrah ...Tapi bila aku jumpa lagi orang yang cerita macam apa ..Astaghfirullah aku mengucap panjang je ...doa supaya Tuhan bagi kesabaran kat aku agar mulut aku ni tak banyak buat dosa menyakitkan hati orang ...
Tak perlu awak nak buat cerita macam tu ..Saya tak perlukan semua itu awak ........
dan jangan la tunjuk awak tu desperate sangat ....... Jelik sangat rupanya ....
Ini partner along the way ni .....Study Gossip semua .... Original Gombak Setia ...
Gombak Setia ni dediam berisi tahu ....Kalau rasa nak test 'HOT' jangan la kat Gombak Setia sebab hanya akan menambah nama anda ditandas HAHA ....
Lagipun kita dah masuk tingkatan enam ..Aku mohon sebagai bekas SMK Gombak Setia ...kpd yg Gombak Setia dan yg bukan ..tolonglah jadi role model yang terbaik ...tolonglah jangan pakai mekap tebal-tebal ....natural beauty is the best ......
Zubir,Zubir hahah ....satu kelas kita balik kan ..... nak tahu sejarah tak yg aku pernah satu kelas dengan zubir ni masa form1 kat SAMER .......Masrurah lah yg ingatkan semua kenangan kat SAMER balik ..
nak tahu hampir semua gambar mesti ada gambar AJAM...HAHAHA.....
betul lah Ajam ni gila posing ..
Ini geng 3Optimis dulu ...spot me the terserlah dan sangat kelabu tuh ..... 
Tak tahu nak cakap apa......aku sendiri dapat rasa banyak sangat aku dah berubah ..... head to toe dari form 3 dulu .....
dan aku bersyukur sangat sebab aku antara orang yg mendapat hidayah ...
Bila Diba cakap pasal senyum semua ....aku sekarang betul mahukan Zauj yang halal untuk saya ...
Biarlah kenal sebelum kahwin ,tapi saya mahu bercinta selepas kahwin ...
Masih banyak lagi kekurangan yg ada pada saya sebenarnya...banyak sangat dosa saya masih buat setiap hari ...sesungguhnya saya belum lagi menjadi muslimah yg sempurna dan mengimpikan untuk menjadi Muslimah Sejati yg sempurna Insya-allah ... 
Terima Kasih Diba ..terima kasih sangat ....
akak sangat sangat cuba untuk jaga iman , jaga mata dan jaga diri .......
Muzaffar Ajmi yg tak pakai baju sekolah tu .yg dua orang tunjuk gigi tu junior saya . .Muzaffar dah macam mat salleh mana tah datang sekolah .....
Rasa macam best sangat tadi dapat jumpa Muzaffar dapat cerita pepanjang dengan dia macam dalam Sejahtera dulu ..baru je semalam saya cakap saya rindu dekat Muzaffar , Safwan ,Azhar , Farhan dan Adli ,terutama Safwan yg selalu dapat kongsi cerita agama dengan saya ....semua ni Ukhuwwah Fillah .... 
Rindu sangat ya akhi semua dan akhirnya ..tak di duga Allah SWT Makbulkan doa saya ALHAMDULILLAH ..... Sesungguhnya Allah SWT Maha Penyayang ....lagi Maha Mengasihai ..
Jadi bagi semua Sejahterians yg lain .....yg nak sambung belajar semoga berjaya ... 
Semoga kamu semua berada dalam rahmat-Nya sentiasa .Amin .
with awek Pojie HA HA HA .....sempat lagi kan..lepas tu aku buat part time pula kat Koperasi ni ....


Dear 6BMR ,Aku dah rasa sayang dah kat kau orang semua ..
dah terasa kita semua akan jadi kawan baik ..
So , bila ada yg nak keluar tu ..aku terasa..
itu pasal mula-mula aku jauhkan diri dari kau orang ....
nak tahu kenapa?? bukan sebab gossip ke sebab aku alim ke ..
tapi sebab aku tahu semua ni takkan last longer ..
aku dah expect dah semua ni ....aku ada masalah dengan benda yg tak kekal lama ..
aku susah nak terima kalau sesuatu aku dah sayang pergi ...
Itu yg aku tak nak tu ...Aku fobia pada benda yg sementara ...
Tapi akhirnya itu hakikat yg aku nak kena terima .....aku tahu aku kena kuat .
Tapi you all semua TERBAIK la .
Semoga Ukhuwwah Fillah ni berkekalan .


dan bila Teacher Halimaton .bagi semangat tadi sangat aku terharu .
Teacher betul-betul terkejut dengan result SPM aku ...sebab teacher kenal aku masa form 2..teacher tahu kekuatan dan kelemahan aku ......Teacher cakap:I know you can ... I know your capability ...
Yela mestilah teacher ingat kalau dah masa tingkatan 2 dulu sepanjang tahun aku je dapat nombor satu dalam kelas .
Cikgu Sabariah pun bagi aku semangat ...Insya-allah berkat doa , usaha dan tawakal.aku akan cuba yg terbaik dan buat sehabis baik .


dan semua ...selamat bercuti .Jaga diri Jaga Iman .............................
dan sumber inspirasi ..awak tahu tak awak comel tapi awak tak lawan crush Fiza ...pakai songkok , 6BSH ...senyum dia mahal sangat sangat ................................memang ada ciri calon menantu terbaik HAHA .okay . bye.

Comments

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH