More than Friends, Less than Lovers.

Assalamualaikum ..
Okay More than Friends, Less than Lovers. Dalm erti kata jawanya ialah Teman Tapi Mesra .
Serious talk ...saya lagi suka hubungan yg macam tu ...bagi saya less risk ,less pain..
Kalau jatuh tak sakit , tergolek tak parah ..
Sebab saya takdelah nak serious sampai nak bercintan ..saya tak sedia lagi ..
Tapi setakat teman tapi mesra tu okay rasanya ..
Sebab berdasarkan 'pengalaman-pengalaman yang lalu'
Saya kenal sumber inspirasi saya masa mereka single dan bila saya mula mengharap mereka end up in relationship bukan dengan saya..
Apa lagi saya yang masa tu dah terbang mencecah awan nano ..terus jatuh merudum tercium tanah ..
Sakit dia ...memang macam patah seribu la masa tu ..
By that time selepas dua sumber inspirasi berlalu begitu saja dengan hubungan yang bahagia bersama kekasih mereka yang mungkin lebih baik dan sempurna malah lebih comel dari saya .....
Saya harus redha dalam ketidak pasrahan di mana setelah diberi harapan .....saya terpaksa melepaskan begitu saja ..haih nak buat acano orang tak sudi ..meraung la sendiri ..


Tapi berdasarkan pengalaman yg jatuh tergolek terduduk la buat saya tambah kuat dan makin bertambah-tambah la prinsip hidup saya ..
Sumber inspirasi yg kemudiaanya..hanya saya jadi kan inspirasi ..tidak lagi saya mengambil berat dan mengharap dapat lebih dari jadi kawan ..
Agarnya selepas ni saya  takkan kecewa lagi atau pun patah seribu dan mengambil masa yg lama untuk dicantum balik setelah segala kata manis tebu mu hanya ditepi bibir ..uhuk uhuk ..
Begitu juga pada sumber inspirasi seterusnya ....
Tiada lagi aku percaya dengan kata manis mudah mu atau ucapan manis selamat pagi dan selamat malam ..
Akan aku hargai tapi tidak terlampau berharap ..
Sebab dah berulang kali .....broken heart yg mulanya itu aku tolong cantum dan gembirakan akhirnya aku pula terluka... kejam kan ?
Jadi lepas ni aci saya jadikan senyuman awak sumber inspirasi saya ..
walaubagaimanapun ..hilang senyuman awak hilang lah inspirasi saya...
Jadi saya tak rela tengok awak sedih ..akan saya pastikan awak gembira selalu ..
Sweet kan saya?? Apa awak ingat dengan kekasih je boleh sweet?? dengan kawan pun boleh la..
sebab saya tak nak inspirasi saya hilang ...
dan saya tak suka kawan saya sedih ..
Kalau dulu, kini dan selamanya saya ni hanya ditakdirkan sebagai pengubat luka ..OUH takpela saya tak kisah ......dah teraci biasa tegal berbisa ...
Jadi saya tak mengharap jangan pula awak mengharap ..
Jangan rasa ada dipermainkan jangan pula yg mempermainkan ..
Kita lalui hubungan ini sebagai professional okay .
--pst : untuk Awak sumber inspirasi yang saya belum pasti boleh tak kita jadi lebih dari kawan kurang dari kekasih .. Apapun awak tetap comel walaupun .....dotdotdot .
Sometimes the person who tries to keep everyone happy is always the most lonely person ,so never leave them alone because they will never say that they need you .well .. You know I mean it's me .

Comments

✿INA AINAA✿ said…
betul2... berkawan biar ramai... so jgelah kwn2 kita kerana merekalah akn bersama dengan kita dikala susah dan senang... kwn umpama belon, kalau kita lepaskannya, kita tak akan berjumpa dengannya lg.. so genggam lah kuat2

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH