Sumber Inspirasi Sumber yang Boleh Diperbaharui

Salam Pewpels.
Apa cerita ?? Sumber inspirasi la apa lagi...
Regarding the tittle of my post ..
Kelakar kan?? A'ah selama ni aku tak pernah sedar tapi bila dah belajar Geografi ..terlintas pula kat kepala ..
Bahawa sumber inspirasi adalah sumber yang boleh diperbaharui hew hew ...
Bagi aku sumber inspirasi ni berbeza dengan crush ....
Mungkin sama bergantung pada keadaan ...
Sumber Inspirasi sesuatu yg memberi inspirasi tak kiralah kawan , keluarga ,boleh jadi benda , artis ..
Bergantung pada situasi ...
Apa-apa je boleh menginsprasikan aku ...
Inspirasi paling berkesan ialah SENYUMAN dan Kata Semangat dari orang yang kita sayang?
betul tak ?? 


 
Only Yours original dari Najwa Latif ..
Ini adalah video aku yg pertama kat vimeo ..
Memang dulu aku selalu upload kat Youtube tapi memandangkan Youtube  terlalu mainstream ..
Aku pun beralih ke Vimeo yang lebih personal ...
sebab saya tak berniat mencari publisti ......


Maaf .kualiti memang HD tapi gelap disebabkan ....saya terlalu malu saya cari lah tempat yg terlindung dari cahaya...Tujuan saya hanya nak sampaikan mesej melalui lagu ni saja ..


Saya memang tak pandai main gitar ....
sebab itu acapella je ..
Suara pun sumbang ..
Lagu pun pinjam lagu orang ..
Muka tak comel mana tapi masih Alhamdulillah ...
Saya tahu saya ni bukan lah ada ceciri wanita idaman awak ..
Tapi antara mereka semua ada tak yang nyanyikan lagu untuk awak??
Nak buat lagu sendiri sumpah saya tak mahu muntah hijau heheh .
Jadi lagu ini saya coverkan untuk awak .Harap Awak Dengar ;)

Then Megat caught me in this word 'EGO' . yes EGO ... you know what? whatever happen I cannot confess seriously I just can't ..say what you want but I just can't .. You know the feeling of being rejected ......

People deny their feeling because they're usually afraid of the rejection ...It's hurt really hurt ...
 And it's hurt me so many time more than you could imagine ...Ouh you really don't know what I've been through .......I define it as Phobia ..but some people call that EGO .... I accept both .. Coward? Still can be accepted ...Aku tak sanggup dah nak menanggung sakitnya patah seribu aku dah tak mahu terbang dah ....aku takut jatuh .....aku rela jalan sensorang dari jatuh gedebuk lepas tu minta nyawa ..tak tak bukan masa ni bukan sekali lagi ...........
You know If He really did feel the same way like I did ...........He knows what to do . .... I have so much time to 'play' with this game tarik tali......And If he don't feel the same way I am still FINE . Because SUMBER INSPIRASI adalah SATU SUMBER YANG BOLEH DIPERBAHARUI .....
I'm not afraid to lose anymore ... Because my aim is not to win ..... 
My principe will still be same ... 
One of that is : Cintailah seseorang itu secara diam-diam ,seperti kisah cinta Saiditina Fatimah &Saidina Ali yang akhirnya Allah SWT pertemukan jua. Sesungguhnya mereka yang mencintai secara diam itu sedang berjihad .Berjihad menentang kehendak diri .Menundukkan nafsu hati .. 
In others way , aku takut terjerumus dalam dunia maksiat ....aku takut .. Aku PEREMPUAN .Maruah dan perasaan MALU adalah benda yg paling peting dalm hidup .
Tak faham?? Well this is my HIGH DEFINITION version ;)

Comments

ZWAN SABRI said…
Baca entry ni dengan SENYUMAN..
btw, ur voice sedapla.. sedap hingga menjilat jari.. HEHE..
erm, untungla siapa yang si Dia tu kann.. :)

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH