Unexpected Fun Moment Hari Belia 2012 Putrajaya .

Assalamualaikum wrt ;)
Pagi-pagi ....kerja aku membahan orang ..seronok betul dapat bahan Ayoi sekali-sekala haha ..

Tiba-tiba Hafiz post dekat group pra-u tanya siapa nak pergi hari belia hari ni ..
Aku cakap je la jom sebab memang aku nak pergi tapi takde transport blabla ..
Terus Hafiz IM ....ajak pergi ....
dia kata pukul 11 ...aku tanya la esok ke hari ni ..dia kata hari ni ....
Masa tu dah 10.30 terus aku siap dengan pantas dan cepat ....
So ini memang plan tangkap muat .....
Memang kebetulan la kan aku online semua ....masa tu la tiba-tiba rasa pentingnya nombor rakan sekelas ni kan ..sebab sebelum ni bila Yasin ambil nombor macam aci ambil ringan je ....

Hafiz jadi driver ..yang ikut sekali Yasin ,Ajam ,Nono dengan Ain ... sampai tak rapat pintu kereta Hafiz hehehe ...Pergi pun dalam pukul 11.30 macam tu ...
Memang kental lah kan tak tahu jalan tapi apa gunanya teknologi kan .... Nono punya telefon ada GPS ..terima kasih pada teknologi dan akhirnya kami sampai ke Putrajaya...
Sampai je nampak abang-abang scrambler konvoi .... HAHA comel ...abang-abang tu dari Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur je .... dan sempat lagi ada seorang abang ni buat peace ... 
Kelakar gila dalam kereta Yasin nak muntah la apa laa.sampai je mamai la baring dalam kereta dulu ..bila tengok abang scrambler ni terus dia tak mamai dah hahah
Jom Jom Jom Jom ...Jom Heboh Heboh ... Tengok Hafiz yang hujung kanan ...siap pakai baju koprat ....ada nama HAFIZ lagi ..memang semangat Belia la ...Sepatutnya Hafiz pergi dengan kengkawan dia tapi disebabkan kawan dia semua tak jadi itu yg dia ajak kita orang ni ..
Comel kan dia orang ni?? Yasin je dulu satu sekolah dengan aku kira dah lama la kenal ..
Tapi yang lain semua dalam kategori kawan baru ..kita orang cepat mesra so rasa macam dah kenal lama...
Tiba-tiba jumpa lagi seorang ahli pra-u Gombak Setia ... Najieb dengan baju pengakap dia ..konfem la dia datang dengan pengakap kan .....Tapi Najieb berkampung kat sini dari hari Khamis tak silap ..
Bila Ain tanya apa tujuan sebenar pengakap datang sini jawabnya : Sebab nak ramaikan belia je ..

Sangat la panas kat Putrajaya tadi ....dan sebab tengah kebulur sampai perut Ajam berbunyi krekkrekkrek .....makan la tetengah panas ....nak duduk bawah khemah takde meja ..
Betapa senonohnya mereka bila ada satu group dari satu meja tu blah dari meja mereka terus dia orang berhenti makan, pindah tampat ..serious lawak gila ..semua orang pandang.. dah tak kisah dah sebab kami terlampau la panas ...rasa macam nak mencair dah ...
Dan sebabkan terlampau panas la....Hafiz rasa macam nak pitam dia biar kita orang jalan dulu dia pergi kereta ...lepas tu bila dah dalam kereta dia kata dia naik motor abang polis ceritanya...
Hafiz: Abang boleh tumpang tak kereta saya jauh ..saya rasa nak pitam .
Abang Polis : Bolehboleh .
Hafiz apa lagi .... dah la dengan baju koprat nya lagi haha untunglah lol
Ini namanya pakai pun tangkap muat je ..nak cepat kan .... Saya tahu beg saya comel simisimi cakap HAHA ...*akhirnya tak payah banyak kerja nak edit gambar sebab gambar kamera memang dah lawoo.

Dan dalam pukul 3.30 macam tu kita orang dah gerak balik dah ..tunggu PM tak sampai-sampai dah la kita orang panas sesangat .....baru ni aku tengok dia berucap dalam berita pukul 6petang aku dah selamat sampai ,perut pun dah kenyang dah .....
Tempat dia besar gila tapi takde apa sangat pun kecuali duit berkepuk bolehla shopping ....Nak tunggu konsert 9malam ...ermm memang takde la ...
Dalam kereta memamg riuh habis la ..memacam cerita keluar ..gelak je kita orang memanjang ..... 
Dengan Ajam yang becok , Yasin yang kecoh ...memang laaa ....Tak tahu dah nak cerita apa banyak sangat HAHA ...... 
Dalam kamera aku memang banyak gambar Ajam je laaa .hahaha

and picture of the day goes too ....
Haaaa tengok :DD 

Comments

Aishot said…
kite tak sempat nak pergi sane.
awalawal dah ke utara.sadis gile.huhuuhu
Asmi Asmidar said…
@AishahAzli tahun depan ada lagi takpe :D

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH