SENYUMAN itu .

12 hari bercuti . masa untuk kembali ke sekolah .
#Aku tak kira berapa hari aku tak jumpa dengan kau .
#Dan aku tak peduli atau peduli .aku tak tahu .
#yang pasti hari pertama sekolah .aku datang dengan satu misi iaitu ulangkaji untuk trial .
#Tiba-tiba aku nampak kau .dengan secara tak sengaja . 
#Kau senyum kat aku . 
#Okay ini pertama kali kalau kau sedar .
#Aku pula buat tak tahu toleh kiri toleh kanan tanpa membalas senyuman kau tu . 

*satu aku tak tahu apa sebenarnya aku rasa kat kau .
*dua kau lain daripada lelakilelaki yg aku pernah kenal sebelum ni .
*tiga kenapa kemana saja aku pergi ada kau dan kenapa kau dan aku saling terpandang,
*empat kalau kau tahu lagu tu yang aku nyanyi tu untuk kau . tapi kau tak toleh kat aku pun walau sekalipun masa tu .seumbang ke suara aku .
*lima aku selalu tertanya apa yang kau fikir pasal aku baik ke buruk ke .
*enam aku selalu tertanya kenapa aku mimpi kau , mimpi yg selalunya pelik .
*tujuh , lapan , sembilan dan sepuluh . aku ada buat satu lagu untuk kau . kalau kau nak dengar nak tahu apa yang aku tulis . berdepan dengan aku , cakap sesuatu yg serius dan bukan benda yg tak seharusnya kau cakap dengan aku .
#kbai.

Comments

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH