Cerebrum Memories 2 : USTAZ SYED ABDUL QADIR AL-JOFREE

Assalamualaikum :)
Isnin , 18 Februari 2013 . Kami bertuah sebab diberi peluang untuk mendengar ceramah dari Ustaz Syed Abdul Qadir Al-Jofree sekali lagi :) 

 ini yang saya catit.
ralat kat ejaan nama Ustaz .maaf .
*Ustaz Syed Abdul Qadir Al Jofree pernah datang pertama kali bagi talk masa Kem Transformasi Diri kami 11 dan 12 jan lepas . Tapi masa tu saya tak fokus ^________^ Jadi Alhamdulillah dapat peluang sekali lagi . Susah tau nak dapat peluang kali kedua . so kalau dapat , grab with both of your hands !
Boleh baca kan ? he he he
'Bila kita berdiri atas dasar kita dah pandai belajar dan belajar lagi sehingga kita rasa tak pandai ' .
Dan hari ni saya dapat dengar talk dan ilmu lagi .
What I learned : Belajar sebab nak ilmu bukan sebab nak kerja .
Pengetua dan Ustaz Abdul Qadir . 
last time masa kem . *saya tak tulis pape ~



**************************
Lesson for today . Jangan mudah percaya pada orang . Jangan sesekali . Just jangan ! 

Sebab 'The people who know you have more ammunities against you' . Seriously , jangan senang sangat nak percaya kat orang . Sebab ni la aku layan orang macam berjalan atas kaca . Sebab ni ! Orang boleh cakap apa je pasal kita . Tak guna kita percaya kat orang tapi kalau orang khianati kita . Bersangka baiklah tetapi pastikan kita sentiasa bersedia . Yang kita sangka baik tak selalunya baik , dan yang kita sangka buruk tak semestinya buruk . Sesungguhnya Allah SWT jua yang Maha Mengetahui segala apa yang ada di langit dan dibumi . Maafkan saya .
*

Comments

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH