Being Happy Independent Single Girls ;)

Assalamualaikum ! yeah ,its Sunday peeps . Jadi semoga hari ini lebih baih dari semalam okay ! Enjoy your days with love and laugh ;)


Semalam kan , ada kenduri arwah untuk Arwah Nenek Sedara Mida . okay Al-Fatihah buat mereka yg telah pergi menghadapNya. Okay macam biasa kalau ada kenduri macam ni mestilah korang akn jumpa dengan ramai sedara kadangkadang ada yg tak pernah jumpa atau tak pernah kenal pun .
Okay masa tu lah Mak aku memainkan peranan penting kenalkan aku dengan orang tu orang ni . Okay . Biasalah kan .


Okay . Bila kau jadi anak sulung itu jadi kebiasaan orang akn tanya pasal kau semua la .Umur berapa ? Sekarang tgah buat apa ? dan soalan paling pemes buat masa ni . Dah ada Boifren ? Dah nak tunang ke ? Omaigod , sampai situ aku dah start macam kerang busuk . .dalam hati uh aku terlalu muda untuk itu .dan Tidak juga terlalu tua untuk semua itu.
Okay .Bayangkan , semua sepupu aku belah Ayah yg sebaya dengan aku Lelaki . Kebanyakkanya lelaki lah keliling aku . Belah Ibu pun sama . Belah Arwah Datuk yg kat Negeri Sembilan je aku ada geng sorang .Shahirah . itulah geng aku perempuan yg sebaya sorang . Yang lain totally Boys . Boleh bayangkan bila semua sepupu lelaki , kau sorang perempuan dan dan . Nampaknya aku akan menjadi 'bahan' gosip MakMak . Dan rasa insecure gila bila semua sepupu lelaki aku hensem hensem dan cute ! Dan bila semua sibuk texting someone . Okay sendiri boleh conclude yg dorang dah ada Awek . Tak caya? Lelaki , kalau dah ada Awek kau boleh cam sangat senyum dia , cara dia text . Kalau Perempuan susah sikit .Kalau ada pun agak-agak rasanya nak cakap 'Ada ke ?' mesti aku akan cakap Kawan je.hahah;p Tapi the fact aku memang takde someone special .heheh xD


Dan disebabkan aku sorang perempuan yg paling kakak antara adik-adik . Aku terfikir kalau salah seorang dari sepupu lelaki aku yg sebaya kahwin nanti mesti lagi banyak pertanyaan seumpama 'Kahwin' , 'Boifren" dan apa-apalah sewaktu dengannya menghujani aku .ceh poyo~ haha. Dulu yela masa aku form one, form two , form three .pergi kenduri aku dah tak tengok orang , tunduk je . sebab apa ? Bukan sebab malu , sebab sibuk text ngn orang .hahaxD Now , mata aku asyik meliar dan menggatal je usha sana usha sini .huahuaua. Now Im independent and more serious about relationship .Memang kalau keliling kau cousin semua lelaki , pressure . Tapi aku watlek je . Dan bila lelaki keliling aku lah aku rasa ala , ramainya lelaki kat dunia ni . So aku rasa adanya perlu aku kejar cita-cita aku jadi wanita bekerjaya dan biar Cinta yg cari aku dan Jodoh tu datang sendiri .Kalau orang tanya jawablah 'Muda lagi' ;p


Anyway , kau agak lah masa MakMak yg duk tanya aku tu time dia sebaya aku , apa pulak jawapan dia kalau diajukan soalan yg sama .oh okay Zaman dah berubah.
Hoi Mida , kau tu baru habis SPM . Result pun tak keluar lagi, Belajar pun tak sampai Master lagi , Duit pun tak berkepuk lagi tak payah berangan pasal Kahwin . Okay babe~ sampai sini je bab kahwinkahwin . Its a serious thing , sekarang aku tahu nak enjoy je dengan kawan-kawan aku,family aku dan hidup aku yg penuh kegilaan ni .haha. Nanti bila dah twenty-five and above .Bila aku dah dapat penuhkan wish list aku . Jodoh akan jadi benda pertama yg aku concernkan .Now tidak :) (gila hodoh MANGLISH aku.kesah ;p janji kau faham)


Notes; Girls , If a boy said he just falling in love with you in everything he do , when he said he just scared of losing you and when he just keep his eyes on you.Trust him. Don't ever feel doubt or confused .Let he come in to your world .Just don't break his heart ,Just Don't. Because if you did one day you will regretted because never found someone like him and keep tell yourself there is someone better than him. And he is not for you.


Have a nice day xx


Comments

Unknown said…
aku suke note last skali tu, hekhek ;)
ciK LyndaWawa said…
wah..seronoknye dah abis spm!!!Jum menganggur!!!!=]

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH