Day Six: 10 Items You Can't Live without .

10 items:### Act takde lah sampai mati takde benda-benda ni.
*tapi tanpa benda-benda ni agak susah lah juga aku nak hidup .^^'

10 Items I CAN'T live without :

#1 Al-Qur'an dan Hadis
*Rasullulah SAW bersabda:"Ku tinggalkan kamu dua perkara (wasiat), tak lah kamu tersesat selagi kamu masih berpegang padanya iaitu , Kitab Allah (Al-Qur'an) dan Sunnah Rasul-Nya."

#2 Handphone( CAMERA)
*camera tu yang penting sebenarnya walaupun kualitinya tak la sehebat DSLR yang beribu-ribu tu at least . . .ada benda yg still aku boleh rakam dan simpan as memories :)

#3 BANTAL BUSUK .
*yess .itu dia .benda yg aku SAYANG dan aku tak boleh TIDUR tanpanya . .Bantal itulah peneman setia aku selama 17 tahun ni . .kau mampu nyah .?;p

#4 Blog ku BUAH HATIKU :)
*aihh , kalau takde FB ke Twitter takpe lagi kalau takde BLOG mahu meroyan aku tak senang duduk dibuatnya.

#5 PRINSIP :)
*ya .tanpa PRINSIP mungkin aku tak mampu berdiri seteguh ini dan sekental serta sekering ini .Teguh pada pendirian Insya-allah selamat :)

#6 BUKU .
*tak kisahlah buku apa .Novel ke , buku teks BIO ke . .apa-apa bahan bacaan . .akan jadi bahan rujukan kedua selepas al-Qur'an (Tiada kata lebih indah dari KALAM ALLAH) . .Dengan membaca seseorang itu akan menjadikan seseorang itu lebih baik (itu yang aku aplikasi .orang lain tak tahu la)

#7 MONEYmoney . .
*Mereka selalu berkata 'Money not everything , but everything need money' . .Selagi kita bersyukur diatas nikmatNya, tidak KUFUR . .dan infakkanlah harta kita ke jalan Allah .(Lebih mulia orang KAYA yang dermawan itu dari orang MISKIN yg beramal)

#8 SHAWL.
*Kalau boleh memang semua jenis pattern and colour shawl nak beli tapi BERSYUKUR :) Alhamdullilah :)

#9 EYELINER
*Ini je dah cukup dah tak payah nak pakai bedak sampai 13inci .cukuplah tu BE YOURSELF .(photoshop kan ada~)

#10 Perfume atau DEODORANT.
*tak wangi tak mahu la keluar  .hihi^^'

***okay sekian .Zzzzzzzz

Comments

Anonymous said…
hehe..betul2 tu,walaupun camera nset biasa tp ttp blh je kan ambik gbr wat kenangan..
afiqah said…
hahah. setuju sume tu. tp kite tkde bantal busuk. hihi
Unknown said…
asmi! ok ni cumel :D suke gamba ni sangat2~ hehe..

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH