JANGAN LUPA NAMAKU.(Edisi JANGAN MENANGIS)

Assalamualaikum w.r.t .

Entri khas edisi 6pagi ini adalah secara spontan.tiada rancangan tentangnya .Semalam terpaksa tidur awal akibat rasa sakit yang tidak dapat dibendung. Kepala terasa berat , menahan rindu yang tak tertahan membuat aku menitiskan airmata yang telah lama terbendung . .dan saat itu ia tak mampu dibendung . .mengalir tanpa henti . . dan terus mengalir hingga terlenanya aku dalam kesakitan dan kerinduan.

Eh! kenapa ni EMOnya Mida .pasti ramai yang akan bertanya .Saat itu aku dah tak mampu menjawabnya lalu aku berdiam diri tanpa sepatah kata.
IZINKAN aku meluahkannya hanya untuk kali ini.

Saat ini aku mula mahu mengalirkan airmata kembali . .tapi aku tak mampu .tak mampu untuk meluahkannya sehingga saat ini . .arghhh! sakitnya pedihnya . Tak mampu untuk dirasa .untuk diungkap .terlalu payah~

Kata hikmah seorang Ayah: "Jangan mengadu pada manusia , manusia tak dapat buat apa-apa .Mengadu pada Allah .Yakinlah padaNya cepat atau lambat"

Saat itu aku tersentak . Aku mengadu padaNya , tanpa henti .(TERASA HINA SAAT ITU).Ayah TERIMA KASIH. Namun kata-kata itu juga tak mampu untuk membendung rasa rindu ini . .aku tak tahu bila terciptanya perasaan ini . Kerana semua yg hadir hanya berlalu pergi .Semuanya berlalu pergi , saat itu aku sedar benarlah TIADA apa YANG KEKAL DI DUNIA ini semuanya SEMENTARA dan PINJAMAN semata.
'Saat kau sudah tidak suka, pulangkan pada penciptaNya'. .

'Saat kita terlalu leka dan alpa , Allah berhak mengambil nikmat itu kembali' . Dan saat itu masa lalu yang amat aku rindukan terlalu jauh buat ku .Masa depan yg aku tak tahu apa yg tertulis hanya mampu ku lalui dengan hati yang tabah walau penuh duri.

Andai mampu ku ungkapkan rindu ini padanya , pada mereka semua . Pada insan-insan yg aku sayang !
Saat ini mendengar nama mereka saja sudah mampu buat aku mengalirkan airmata . 
Jika aku sakit itu tanda aku merindui seseorang.

Lagu ni cukup bermakna .OST RAMADAN TERAKHIR(malam ni last).

Walau aku tiada bersamamu jangan lupa , lupakan namaku.
Walau aku tiada di sisimu jangan lupa, lupakan namaku kerana aku mengingatimu.

Andai aku bisa bertemumu dengan senyum ku tadahkan syukurku.
Andai aku bisa menyentuhmu airmata pasti deras gugur kerana aku merinduimu.

Yakin pada ALLAH , cepat atau lambat.
#Semoga rindu ini akan terlerai dan saat itu aku pastikan aku memuji hanya NAMANYA .ALLAH.

Comments

ZWAN SABRI said…
Alamak! malam ni dah lastla gambaq ramadhan terakhir tuu.. i'll gonna miss that movie.. bestla drama tuu.. x puas tengok.. HUHU


MySuaraBlog: Larangan Untuk Pengantin Perempuan
aiman mania said…
wahhh...berjela2 entry dia...heehee...wonderful gituh!!sependapat ngan abg zwan!drama tuh memang terbaeeekkkk!

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH