TAKUT DARAH . .

Assalamualaikum w.r.t .(Tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima .)
*impak besar dengan ceramah Ustaz Johani sempena Nuzul Quran tadi .

Hari Jumaat yang indah (tapi masa tulis entri ni dah hari Sabtu)
*tak sempat nak post hari Jumaat .sibuk .dan penat.

Yeee, bagi sesiapa yang nak amik SPM tahun ni, sekarang mesti tengah sibuk nak isi borang MATRIKULASI.(tak pernah terfikir nak masuk matrik , tapi cuba jela kan ). .
Tiba-tiba nak tahu kita jenis darah apa .Nak tahu tak sudah 17 tahun1bulan dan 9hari saya dilahirkan didunia dan hidup di bumi Allah ini , saya tak pernah tahu saya ni group darah mana . . . 
(Dalam surat beranak pun tak tulis)

Situasi tadi :)
Klinik Dr.Zakaria.(bekas tempat ibu bekerja)
Doktor:Nak hantar darah ke makmal ke check sini .?
Saya:Eh , check sini jela doktor . .
Beberapa saat kemudian. .
Doktor:Nak amik kat jari ke kat tangan .?
Saya:Tak kisah la mana-mana .Yang cepat dan tak sakit .^^
Ibu:Sakit .
Doktor:Taklah .
Ibu:Saja je nak takutkan dia .
Yah , pilihannya adalah ambil dekat tangan .
Masa nak ambil darah pakai JARUM . .
Saya: Tutup mata .lepas tu cakap . .Eh , tak sakit , kalau kena inject lagi sikit .
Doktor pun testtest pakai KAD apatah . . . 
Saya memerhati dengan tekun. . . Tiba-tiba
Rasa nak muntah . tekak loya .serius . .(ouh tidak .kena terima hakikat saya memang tak boleh tengok darah selain darah kotor . .Memang rasa nak muntah nak pitam .terus tak pandang dah darah tu .pandang pun sebelah mata je)

Berlakulah proses Aglutination dan doktor kata saya dalam kumpulan darah B POSITIVE :)
Lepas ni kena ingat sampai bila-bila . .

#Lepas ni kalau nak derma darah kena tutup mata .TaksukaTaksuka tengok darah tapi nak derma darah. .errr.


Comments

ZWAN SABRI said…
Zwan pown sampai sekarang Zwan xtaw zwan darah apa.. HAHA


MySuaraBlog: Lelaki Pun Kena Kanser Payudara
aqilah mohd said…
HIKHIK . qila darah apa lah kann . AB kot , sama dengan abang . HIHI
sarah said…
Nyna da nk pengsan klau tgok. tpi darah sndri takgeli. darah org jewk. tgok entry niyh pun da pening :/

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH