SUDAH BERKALI AKU KATAKAN(Edisi Cerita Hati)

Sudah berkali-kali aku katakan PRINSIP tetap PRINSIP . .
Tidak mudah untuk aku biarkan PRINSIP itu ku lepaskan begitu sahaja .
Sebelum tiba waktunya . . 
Kenapa masih ada yang meragui .? Kenapa masih ada yg cuba mempersoalkannya. ?
Sudah aku katakan . . Aku akan tetap terus begini . .
Terus-terusan menunggu waktu dan mengikut takdir yg telah ditetapkan untukku . . .

Hati ini sudah lama sunyi tanpa penghuni . .*Benar aku tak tipu.
Diri ini berdoa "Agar pintu hati ini  dibuka hanya untuk pemilik rusuk tulangku"
Diri ini berdoa "Agar cintanya kepada TUHAN melebihi cintanya kepada segala-galanya"
Hati ini . . belum bersedia untuk menerima . .
Hati ini . .lebih rela menunggu dari mencari. .Kerna diri ini yakin JODOH itu di TANGAN TUHAN .
Cinta dan hati ini hanya untuk insan yg benar-benar mencintainya .
Hanya untuk insan yg mencintai ALLAH dan RASUL melebihi cinta kepada dirinya sendiri .
Itu doanya . . .ini yang diharapkan oleh hati ini . .
Dia tidak mahu cinta dan hatinya diserahkan pada seseorang yang bukan tercipta untuknya.

Biar lelaki itu yang tidak dikenalinya . . 
hadir dalam mimpi . .
membawa sebuah harapan .  .
Biar rindunya disimpan untuk lelaki itu . . 
Biar rasa cintanya hanya untuk lelaki itu . .
Biar dia terus menunggu lelaki itu . .
Kerna hanya cinta dan lelaki itu yang dia mahu . .
Kerna tulang rusuk kiri ini milik lelaki itu.Itu yg tertulis di LUH MAHFUZ.
Lelaki yang sering hadir dalam mimpinya . .
Walau dia tak tahu siapa , di mana lelaki itu . .
Segalanya dia serahkan hanya kepada PENCIPTAnya . .
Biar pertemuan itu kerana CINTA-NYA . . 
Kerna dia yakin . . . ALLAH MAHA BIJAKSANA mempunyai PERANCANGAN yang TERBAIK untuknya. .
#Berkali aku katakan aku masih begini , belum ada penghuni di hati .masih begini sedia menanti .aku sudah kata . . aku masih begini .Belum lagi berbunga di taman hati.
#Lelaki-lelaki itu hanya datang dan pergi .bukan sebagai KEKASIH HATI.
***SPM yg perlu ditempuhi .Bukannya melayan NAFSU di hati .

Comments

Popular posts from this blog

Jumpa orang baik-baik pun rezeki.

Persediaan Ke Universiti (UKM, Kolej Keris Mas) Sesi 2015/2016

UPU : TIPS & TRICKS, GUIDELINE; STPM/SPM/ASASI/MATRIKS/DIPLOMA - IJAZAH